آزمون یوس ترکیه yos

بهترین دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۱

معرفي ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه كه در ليست بهترين دانشگاه هاي جهان قرار دارند.

بهترین دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۱

آزمون یوس دانشگاههای ترکیه هر ساله اردیبهشت ماه آغاز میشود و داوطلبان برای ورود به دانشگاههای ترکیه باید درسهای ریاضی، هوش و هندسه بخوانند.  در این مطلب میتوانید نمونه سوالات یوس دانشگاههای ترکیه طی سالهای قبل را بصورت کامل دانلود کنید.

بهترین دانشگاه های ترکیه

دانشگاه بیلکنت ترکیه (Bilkent University)

دانشگاه بیلکنت ترکیه اولین دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است و در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. این دانشگاه غیرانتفاعی و خصوصی، در شهر آنکارا واقع شده است. اسم این دانشگاه بر گرفته از کلمه‌ Billim kenti به معنای شهر دانش است. این دانشگاه برتر ترکیه بر اساس رتبه‌بندی موسسه‌ تایمز در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱، رتبه‌ ۲۰۴ جهان را به دست آورده است و در سال ۲۰۱۵، در رتبه‌ ۲۵۵-۲۰۱ و بر اساس رتبه‌بندی QR در سال ۲۰۱۷، در رتبه ۴۳۰-۴۲۱ قرار گرفته است.

آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می‌‌گیرد. این دانشگاه از ۹ دانشکده، شامل دانشکده‌ هنرهای زیبا، مدیریت، اقتصاد، موسیقی، آموزش، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و حقوق بوده و دارای رشته‌هایی مانند حسابداری، مدیریت، روانشناسی، روابط بین‌الملل، حقوق، موسیقی و فیزیک است.

هزینه‌ این دانشگاه نزدیک به ۱۴ هزار دلار است و در دو قسط پاییز و بهار از دانشجویان گرفته می‌شود.

دانشگاه کوچ (Koç University)

دانشگاه کوچ یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و نام خود را از موسس آن، وهبی کوچ (Koç) گرفته است. زبان تدریس آن به انگلیسی است و فقط ۴ درصد دروس به زبان ترکی تدریس می‌شود.

رشته‌های اقتصاد، مدیریت، پرستاری و حقوق از جمله رشته‌های این دانشگاه است. از مزیت‌های این دانشگاه اعطای بورسیه به دانشجویان آن است و تقریبا ۱۴ درصد از دانشجویان، از این بورسیه‌ها بهره‌مند می‌شوند. دانشگاه کوچ شامل دانشکده‌های علوم پایه، ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد، مهندسی و مدرسه‌ی عالی بهداشت است. دانشکده‌ عالی بهداشت بورسیه ویژه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته است، ولی باید به ازای استفاده از این بورسیه در بیمارستان آمریکا خدمت کنند. این دانشگاه از نظر رتبه‌بندی QR سال ۲۰۱۷، در رتبه ۴۴۰-۴۳۱ قرار دارد.

بخوانید
ثبت نام آزمون یوس 2022

دانشگاه سابانجی (Sabancı University)

دانشگاه سابانجی یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه از نظر رتبه‌بندی جهانی QR سال ۲۰۱۷، در رتبه‌ ۴۷۰-۴۶۱ قرار گرفته است. آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و از نظر سطح کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در رتبه‌ بالایی قرار دارد. این دانشگاه از سه دانشکده و یک مدرسه تشکیل شده است. دانشکده‌ هنر، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی، دانشکده‌ مدیریت و مدرسه‌ زبان، از جمله‌ دانشکده‌های این دانشگاه برتر ترکیه هستند.

دانشگاه فني خاورميانه (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)

دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا قرار دارد و در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. این دانشگاه در زمینه‌ علوم پایه و مهندسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کلیه‌ دروس‌ در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این دانشگاه ۴۵ رشته‌ کارشناسی و پنج دانشکده معماری، علوم پایه، اقتصاد، علوم مدیریتی، علوم آموزشی و فنی و مهندسی دارد. افرادی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند، باید مدرک آیلتس (IELTS) یا مدرک تافل (TOEFL) داشته باشد و در صورت نداشتن این مدارک، باید نمره قابل قبول این دانشگاه را در امتحان تعیین سطح زبان به دست آورند.

دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi Üniversitesi)

دانشگاه بغازیچی در سال ۱۸۶۳ در بخش اروپایی ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه سابقه‌‌ای طولانی‌ در میان دانشگاه‌های ترکیه دارد . دانشگاه بغازیچی در رتبه‌بندی QR سال ۲۰۱۷ در رتبه ۵۰۰-۴۹۱ قرار دارد. بغازیچی یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است و از دانشکده‌‌های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد و فنی و مهندسی تشکیل شده است و رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی، هنر و علوم مهندسی در آن، رونق بسیاری دارد.

بخوانید
کلاس یوس در بوشهر 2022

دانشگاه فنی استانبول (Teknik Üniversite)

دانشگاه فنی استانبول یک دانشگاه بین‌المللی و دولتی است که در شهر استانبول قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۹ از طرف موسسه‌ی THES رتبه‌ ۱۰۸ را در میان دانشگاه‌های فنی دنیا کسب کرده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QR سال ۲۰۱۷، در رتبه ۶۵۰-۶۰۱ قرار دارد.

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

دانشگاه حاجت تنبه در شهر آنکارا واقع شده است. دانشگاه علوم پزشکی آن بسیار معروف بوده و برترین دانشگاه پزشکی ترکیه است. این دانشگاه ۵ مرکز آموزشی دارد.
قسمتی از این دانشگاه در منطقه Beytepe قرار دارد و شامل دانشکده‌ اقتصاد، بازرگاني، علوم آموزشي، مهندسي، هنرهاي زيبا، ادبيات و علوم در فضایی به اندازه‌ ۶ میلیون متر مربع می‌شود. این دانشگاه از نظر رتبه‌‌بندی جهانی در رتبه‌ ۸۰۰-۷۵۱ قرار گرفته است.

دانشگاه آنکارا (Ankara Üniversitesi)

دانشگاه آنکارا یکی دیگر از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است که در سال ۱۹۲۵ ساخته شده و کار خود را با رشته‌ حقوق آغاز کرد. این دانشگاه ۱۵ دانشکده و ۳۱ موسسه‌ تحقیقاتی دارد. این دانشگاه برتر ترکیه دارای دانشکده‌هایی در محله‌های مختلف است. تدریس در این دانشگاه به زبان ترکی انجام می‌شود. این دانشگاه کتابخانه‌ بزرگی دارد که میلیون‌ها کتاب را به صورت اینترنتی در اختیار دانشجویان قرار داده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی در ردیف ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد.

دانشگاه قاضی (Gazi Üniversitesi)

دانشگاه قاضی هم در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. این دانشگاه ابتدا در سال ۱۹۲۶ توسط آتاتورک در قالب موسسه‌ تربیت معلم قاضی ساخته شد. این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده و ۹ مدرسه‌ عالی و ۲۶ مدرسه تحقیقات عالی است. در سال ۱۹۸۲، آکادمی مهندسی و کشاورزی بلو، آکادمی اقتصاد و بازرگانی، کالج فنی، کالج فنی دختران و آکادمی مهندسی و کشاورزی آنکارا با هم ترکیب شدند و تبدیل به یک دانشگاه معتبر با نام قاضی شدند. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سال ۲۰۱۷، در ردیف ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد.

بخوانید
بورسیه تحصیلی ترکیه 2022 : شرایط + نحوه ثبت نام

دانشگاه استانبول (İstanbul Üniversitesi)

دانشگاه استانبول یک دانشگاه دولتی است و در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. از نظر رتبه‌بندی جهانی، مانند دو دانشگاه قبلی، در ردیف ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد. این دانشگاه از ۱۷ دانشکده و پنج پردیس تشکیل شده است. دانشگاه استانبول که در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد، هر سال بیش از ۶۰ هزار دانشجوی کارشناسی و ۸۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند.

برای ثبت نام هر کدام از دانشگاه های ترکیه و کلاس های امادگی آزمون یوس در ایران با شماره های زیر تماس بگیرید

موسسه گاما

۰۲۱۹۱۰۰۲۳۴۹

۰۹۱۲۰۶۳۷۵۹۷

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را اینجا بنویسید یا سوال بپرسید

Please Login to comment
avatar
  توضیحات  
Notify of
Call Now Button
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
پیام در واتساپ و دریافت مشاوره سریع
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
بستن
بستن