آیلتس

خرید آیلتس | فروش مدرک آیلتس | کلاهبرداری آیلتس

خرید آیلتس | فروش مدرک آیلتس | کلاهبرداری آیلتس

خرید آیلتس و رهایی از مشقات دستیابی به نمره بالا در آیلتس بسیاری از داوطلبان را وسوسه می‌کند که حاضر باشند پولهای کلانی را بپردازند تا بلکه بتوانند از دردسر شرکت در آزمون آیلتس خلاص شوند! و هرجا که پای وسوسه در میان باشد، کلاهبرداران نیز همیشه آماده‌اند تا به روشهای مختلف سود ببرند. فقط کافی است سری به گوگل بزنید تا ببینید چه تعداد سایت و وبلاگ آمادگی خود را برای فروش مدرک آیلتس اعلام کرده اند! سایتهایی که علناً و بدون کوچکترین ترسی به تبلیغ خرید مدرک آیلتس، فروش مدرک آیلتس با استعلامآیلتس پولی و یا آیلتس تضمینی بدون آزمون می‌پردازند. بد نیست ابتدا نگاهی به برخی از این دسته تبلیغات خرید آیلتس بیاندازید!

خرید آیلتس | فروش مدرک آیلتس | کلاهبرداری آیلتس

چند نمونه از سایت های کلاهبردار

خرید آیلتس
خرید مدرک آیلتس
فروش مدرک آیلتس

چرا بازار فروش مدرک آیلتس جعلی برای کلاهبرداران جذاب است؟!

فروش مدرک آیلتس به سه دلیل، بازاری به شدت جذاب برای کلاهبرداران است:

  1. تقاضای داوطلبانتا زمانی که تقاضا وجود نداشته باشد، هیچ کلاهبرداری برای داوطلب دندان تیز نخواهد کرد. بنابراین متاسفانه باید اذعان کرد با وجود هشدارهای فراوان بازهم داوطلبانی هستند که به دلایل مختلف فریب روشهای متقلبانه و جدید کلاهبرداران را می‌خوردند و سفارش خرید آیلتس را با وجود ریسک ۱۰۰ درصد و جعلی بودن آن می‌پذیرند!
  2. سود کلان کلاهبرداران از فروش مدرک آیلتس جعلیسودی که کلاهبرداران آیلتس از فروش آیلتس به جیب می‌زنند به چند صد هزارتومان بسنده نمی‌شود. اگر سری به بنگاه‌های فروش مدرک آیلتس بزنید متوجه خواهید شد که برای خرید آیلتس باید مبلغی بین ۸ تا ۳۰ میلیون تومان پرداخت! البته به تازگی کلاهبرداران لطف کرده و مبلغ خرید آیلتس را در دو قسط از داوطلب می‌گیرند. قسط اول پیش از شروع پروسه خرید مدرک آیلتس و قسط دوم بعد از استعلام مدرک!!!
  3.  عدم شکایت داوطلب‌ (مالباختگان) پس از کلاهبرداری!مهمترین علتی که کلاهبرداران را مجاب می‌کند تا مثل آب خوردن پول داوطلب بخورند و پس از آن هم نگرانی بابت پیگیری قانونی نداشته باشند، این است که هیچ یک از مال‌باختگان جرأت شکایت از فرد کلاهبردار را ندارد! مثل این می‌ماند که شما از بد بودن جنس مواد مخدر به دادگاه شکایت کنید! خنده دار نیست؟!

    متاسفانه باید گفت اقدام داوطلبان برای خرید آیلتس در نوع خود اقدامی مجرمانه محسوب میشود و چنانچه مال‌باخته بخواهد در مراجع قضایی پیگیر پول از دست رفته‌اش شود، خود نیز تاوان جرم انجام شده را پس خواهد داد. گرچه میزان این جرم با جرم فرد کلاهبردار قابل مقایسه نیست!

    البته داستان به همینجا هم ختم نمی‌شود. در اکثر موارد پس از آنکه داوطلب متوجه می‌شود که از وی کلاهبرداری شده و خبری از خرید مدرک آیلتس نیست، از کلاهبردار ‌می‌خواهد که پول وی را پس دهد. در پاره‌ای از این موارد حتی داوطلب حاضر شده که با وجود خطر مجرم شناخته شدن از فرد کلاهبردار شکایت کند. آنجاست که فرد کلاهبردار برگ برنده اصلی خود را عرضه می‌کند!

  4. خطر بلک لیست شدن!اما برگ برنده چیست؟! کلاهبردار فرد داوطلب را تهدید می‌کند که درصورت شکایت از وی، مدارک اقدام به خرید آیلتس داوطلب را به سازمان مهاجرت و یا دانشگاه متقاضی ارائه کند که در این صورت امکان دارد داوطلب به خاطر این خطای مرتکب شده برای همیشه در بلک لیست سازمان‌های مهاجرتی قرار گیرد!

 

روش کلاهبرداران برای فروش مدرک آیلتس چیست؟!

کلاهبرداران ادعا می‌کنند مدرکی که پس از خرید آیلتس ارائه ‌می‌کنند قابل استعلام از سایت رسمی آیلتس است! البته قبل از ثابت کردن صحت استعلام مدرک از شما می‌خواهند حداقل نیمی از مبلغ میلیونی توافق شده را به کردیت کارت یا شماره حساب ایرانی آنها واریز نمایید!

ترفند ارائه شماره کارت و حساب ایرانی از سوی کلاهبردار برای آن انجام می‌شود که داوطلب گمان کند که اگر طرفش کلاهبردار بود شماره حساب ایرانی که قابلیت پیگیری در مراجع قضایی را دارد، ارائه نمی‌داد. اما چرا کلاهبردار به راحتی شماره حساب ایرانی قابل استعلام خود را به داوطلب ارائه می‌دهد؟

معمولاً این شماره حساب‌ها به نام فرد کلاهبردار نمی‌باشد. در اکثر مواقع این کارت‌ها توسط فرد کلاهبردار از معتادین به قیمت کمی خریداری می‌شود و در برخی موارد دیگر این دسته از کلاهبرداران اصلاً در ایران حضور ندارند و از طریق کشورهای همسایه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. بنابراین ترسی از ارائه شماره کارت خود نیز ندارند!

در ادامه فرد کلاهبردار برای آنکه همه چیز را طبق اصول نشان دهد از شما می‌خواهد تا جهت شروع پروسه خرید آیلتس، مدارک زیر را ارائه دهید!!!

  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • کپی صفحه اول کارت ملی
  • یک قطعه عکس با زمینه سفید
  • اسکن اثر انگشت!

 

حقه کلاهبرداران برای استعلام مدرک آیلتس چیست؟!

قبل از هر چیز باید بدانید که پروسه خرید آیلتس از سوی کلاهبردار در اکثر موارد به مرحله استعلام مدرک آیلتس نمی‌رسد! چرا که کلاهبردار در مرحله اول نیمی از مبلغ میلیونی را از شما گرفته است؛ چیزی در حدود ۱۰ میلیون تومان!!! و همین مبلغ کاملاً برای وی کافی است و اصلاً نیازی نیست زحمت دیگری بکشد و با همین روش به دنبال داوطلب بخت برگشته بعدی خواهد رفت!

اما اگر کلاهبردار پر اشتهایی به پست داوطلب بخورد، این دسته از کلاهبرداران برای گرفتن الباقی مبلغ خرید آیلتس و استعلام مدرک آیلتس از شیوه فیشینگ استفاده می‌نمایند. در این روش از طریق سایتی جعلی با آدرسی بسیار مشابه به Url سایت اصلی ارائه دهنده استعلام مدرک آیلتس بازهم داوطلب را فریب می‌دهند و الباقی پول مورد توافق را هم میگیرند!

 

نتیجه‌گیری

یکی از دلایلی که آزمون آیلتس به عنوان معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی در سطح جهان شناخته می‌شود، امنیت بسیار بالای این آزمون است. به همین دلیل است که تمامی سازمان‌های مهاجرتی جهان به نتایج این آزمون اعتماد کامل دارند.

در سالهای اخیر سازمان‌دهندگان آیلتس (IDP و British Council) تدابیر بسیار شدیدتری را نیز جهت حفظ امنیت و اعتبار این آزمون انجام داده‌اند. اقداماتی نظیر اخذ اثر انگشت و گرفتن عکس در روز آزمون اصلی. بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت که با توجه به امنیت بسیار بالای آزمون آیلتس امکان فروش آیلتس صفر است و آن‌دسته از افرادی که به هر طریقی اقدام به فروش مدرک آیلتس می‌کنند صرفاً کلاهبردارانی هستند که متأسفانه از سادگی و البته طمع برخی از داوطلبان نهایت سوء استفاده را می‌کنند!

در پایان اگر شما هم تجربه‌ یا شنیده‌ای درباره خرید و فروش مدرک جعلی آیلتس دارید در بخش نظرات با دیگر داوطلبان به اشتراک بگذارید.

بخوانید
ماک آیلتس تهران
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را اینجا بنویسید یا سوال بپرسید

Please Login to comment
avatar
  توضیحات  
Notify of
Call Now Button
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
پیام در واتساپ و دریافت مشاوره سریع
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
بستن
بستن