آیلتس

مدرک ایلتس به چه دردی میخوره

مدرک ایلتس به چه دردی میخوره

مدرک آیلتس در واقع معتبرترین مدرک بین المللی سنجش و ارزیابی دانش زبان انگلیسی در جهان می‌باشد. این مدرک در تمامی کشورها و دانشگاههای جهان من جمله آمریکا معتبر است. در ادامه به بررسی مهمترین مباحث در خصوص مدرک بین المللی آزمون آیلتس می‌پردازیم.

مدرک ایلتس به چه دردی میخوره

مراحل گرفتن مدرک آیلتس

برای گرفتن مدرک آیلتس قبل از هر چیز می‌بایست سطح فعلی شما مشخص شود. بنابراین اولین مرحله سنجش دانش کنونی زبان شما از طریق شرکت در آزمون تعیین سطح می‌باشد. توجه نمایید شرکت در آزمون تعیین سطح موسسات مکالمه زبان چندان مشخص کننده سطح دقیق شما نیست. شما می‌بایست در یک آزمون شبه آیلتس شرکت نمایید که رویکرد آیلتسی داشته باشد و هر ۴ مهارت Listening و Reading و Writing و Speaking را ارزیابی کند.

به طور کل مراحل زیر جهت گرفتن مدرک آیلتس توصیه می‌شود:

  • تقویت زبان عمومی
  • تقویت تخصصی مهارت‌های ۴ گانه اصلی زبان انگلیسی
  • تقویت مهارت گرامر
  • شروع دوره‌های مقدماتی آموزشی آیلتس (Fundamental)
  • سپری کردن دوره‌های میانی آیلتس (Pre IELTS)
  • شرکت در کلاس‌های نهایی و تخصصی آیلتس
  • بهره‌مندی از کارگاه‌های تخصصی آیلتس در صورت ضعف در مهارت‌ها
  • شرکت در آزمونهای آزمایشی ماک آیلتس جهت سنجش واقعی سطح آیلتس
  • ثبت نام در آزمون آیلتس
  • شرکت در آزمون آیلتس
  • دریافت کارنامه آیلتس

کاربرد مدرک آیلتس

  • آزمون آیلتس برای تحصیل

مهم ترین امتیاز مدرک آیلتس جهت تحصیل می‌باشد. بنابراین، چنانچه قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، لازم به توضیح است که تمامی دانشگاه های دنیا، نتایج آزمون آیلتس را قبول دارند. متقاضیان ویزای Tier4 می‌توانند با ارائه آیلتس از تمام مراکز آموزشی بریتانیا درخواست خود را مطرح کنند؛ مگر آنکه از دیگر شروط آن دانشگاه نیاز به مدرک زبان دیگری هم باشد. چنانچه قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشته باشید می‌بایست در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت نمایید. همچنین اگر قصد شرکت در مقطع PhD دانشگاه های داخل ایران را دارید، آزمون آیلتس به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های مصاحبه دکتری شناخته ‌می‌شود.

بخوانید
خرید آیلتس | فروش مدرک آیلتس | کلاهبرداری آیلتس

 

  • آزمون آیلتس برای اشتغال

داشتن مدرک آیلتس جهت تأیید مهارت زبان انگلیسی، یکی از مهمترین مدارم لازم برای اخذ ویزا و اشتغال در خارج از کشور است. اکثر سازمان‌ها، مراکز کاری، کاریابی و هم چنین شرکت‌ها در جهان، به آیلتس به عنوان مبنای انتخاب فرد مناسب جهت در اختیار گرفتن شغل اعتماد می‌کنند. در بیشتر کشورهایی که زبان اصلی آن ها انگلیسی است، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر برای مهاجران و دانشجویان خارج از آن کشور، یکی از شروط اصلی می‌باشد. سطح مهارت زبانی قابل قبول مؤسسات، شرکت ها و سازمان های در بسیاری موارد متفاوت است و حتی نوع مدرک آیلتس جنرال یا آکادمیک و همچنین سقف نمره قبولی را نیز بر حسب نیاز، خود کشورها و سازمان‌ها مشخص می‌کنند.

در بریتانیا، داوطلبان می‌بایست در مهارت‌های مختلف آیلتس (خواندن، نوشتاری، شنیداری و گفتاری) حداقل نمره ۶.۵ را کسب کنند. جهت اشتغال در کشور استرالیا، نمره آزمون ۵، شما را در سطح vocational و نمره آزمون ۶ شما را در سطح competent قرار می‌دهد.

در نیوزلند، داوطلبان  اشتغال باید نمره اورال ۴ یا بیشتر را در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال کسب کنند. البته سایر اطلاعات مربوط به مهارت‌ های زبانی از جمله کشورهایی که در آنها زندگی‌ کرده‌اید، کشور فعلی محل اقامت و مهارت ‌های زبانی خانواده هم امتیاز محسوب می‌شود.

در کانادا، متقاضیان باید نمره ‌های آزمون آیلتس را مستقیماً با سازمانی که می‌خواهند در آن مشغول به کار شوند، چک کنند. کارفرمایان و مؤسسات آموزشی این کشور، سطوح زبان مورد نیاز متقاضیان را مشخص می‌کنند.

در تمام این کشورها، حداقل نمره مورد نیاز به نسبت فرصت شغلی مورد نظر متغیر خواهد بود. برای برخی از تخصص‌ها، متقاضیان باید حداقل نمره ۶ را در تمام بخش‌های آزمون کسب کنند. اما به طور مثال معمولاً برای معلم‌ها، حداقل نمره مورد نیاز ۷ می‌باشد.

بخوانید
ماک آیلتس تهران

 

  • آزمون آیلتس برای مهاجرت

بیشترین کاربرد مدرک آیلتس برای امور مهاجرتی است. در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، داشتن آیلتس جهت مهاجرت یا اخذ اقامت الزامی است. شاخص‌ترین این کشورها انگلستان، نیوزلند، کانادا و استرالیا است. در کشور انگلیس علاوه بر آیلتس آکادمیک و جنرال، آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون آیلتس توسط سازمان های مهاجرت به رسمیت شناخته می شود و نقش مهمی در ارزیابی مهارت‌های زبانی جهت کنترل تعداد مهاجرین دارد. چنانچه قصد مهاجرت به کشور خاصی دارید باید وب سایت ‌ای رسمی و دولتی آن کشور را برای مدارک مورد نیاز زبان انگلیسی بررسی نمایید.

 

  • آزمون آیلتس برای تدریس زبان انگلیسی

با در اختیار داشتن مدرک آیلتس می‌توانید سطح زبان انگلیسی خود را اثبات کنید و به تدریس زبان بپردازید. مزایای داشتن آیلتس در این بخش بسیار زیاد است زیرا بسیاری از زبان آموزان ترجیح می دهند دوره آموزش آیلتس را با شخصی داشته باشند که خود دارای این مدرک معتبر بین‌المللی است.

مدت اعتبار مدرک آیلتس

مدرک آیلتس در تمامی کشورهای جهان حتی در آمریکا به عنوان معتبرترین مدرک بین المللی در جهان برای سنجش و ارزیابی زبان انگلیسی شناخته می‌شود. این مدرک از زمان صدور به مدت ۲ سال اعتبار دارد.

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس

شما در موسسه گاما میتوانید در مدت ۶ ماه به مدرک آیلتس نمره دلخواهتان برسید فقط کافیست با شماره های پایین همین مقاله تماس بگیرید.

هزینه گرفتن مدرک آیلتس

در حال حاضر هزینه ثبت نام در این آزمون جهت گرفتن مدرک آیلتس بر اساس نرخ مصوب سازمان سنجش برای نمره ۶ مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای نمره ۷ مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد. البته این مبلغ در کشورهای دیگر بر اساس نرخ ارز متفاوت می‌باشد.

بخوانید
نکات کلیدی آیلتس | نکات اسپیکینگ آیلتس

مدرک آیلتس بدون آزمون

گرفتن مدرک آیلتس بدون آزمون در واقع افسانه‌ای بیش نیست! آیلتس یک آزمون معتبر بین المللی است و این اطمینان را به شما می‌دهیم که جهت گرفتن آیلتس هیچ راهی جز شرکت در آزمون رسمی آیلتس وجود ندارد.

تمدید اعتبار مدرک آیلتس

در خصوص تمدید اعتبار مدرک آیلتس لازم به توضیح است که این آزمون صرفا ۲ سال اعتبار دارد و اعتبار آن نیز قابل تمدید نیست و پس از طی شدن زمان ۲ ساله اعتبار قانونی خود را از دست می‌دهد. در واقع تنها راه تمدید اعتبار مدرک آیلتس شرکت مجدد در این آزمون و اخذ مدرک جدید آیلتس می‌باشد!

برای شرکت در کلاس های آیلتس با شماره های زیر تماس بگیرید:

موسسه گاما

۰۷۱-۳۶۴۷-۵۲۹۲

۰۲۱-۲۲۲۲-۲۶۰۸

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را اینجا بنویسید یا سوال بپرسید

Please Login to comment
avatar
  توضیحات  
Notify of
Call Now Button
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
پیام در واتساپ و دریافت مشاوره سریع
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
بستن
بستن