آیلتس

نکات کلیدی آیلتس | نکات اسپیکینگ آیلتس

۷ نکته کلیدی برای قبولی در آزمون آیلتس

نکات کلیدی آیلتس | نکات اسپیکینگ آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس بر مبنای درستی، روانی، تنوع واژگان، تلفظ و استفاده به موقع از کلمات است، که این قسمت در کسب نمره قبولی آزمون آیلتس بسیار تاثیر دارد. ما برای شما فهرستی از مهارت‌ها و تدابیری که طراحان سوالات در جستجوی آن هستند، تهیه کردیم. با مطالعه دقیق و عمل به این نکته ها شما می توانید در آزمون آیلتس موفق شوید.

نکات کلیدی آیلتس | نکات اسپیکینگ آیلتس

۷ نکته کلیدی برای امتحان آیلتس

۱٫ درست و پیوسته صحبت کردن

آزمون اسپیکینگ آیلتس طوری طراحی‌شده که به تدریج چالشی تر می‌شود. در ابتدا به شما وقت می‌دهند تا در شرایط خوب و راحتی قرار بگیرید، بخش ۱ راحت‌ترین قسمت این آزمون است؛ باید بتوانید بدون مشکل این قسمت را به پایان برسانید. بخش ۲ و ۳ دشوار تر بوده و طراح سوال معمولاً به روان بودن صحبت های شما اهمیت میدهد. در بخش دو باید ۲ دقیقه به صورت پیوسته صحبت کنید و در بخش ۳ باید نظرات خود را مورد بحث قرار دهید. اگر جواب‌هایتان در این دو بخش از آزمون اسپیکینگ آیلتس، کوتاه بود ممکن است نمره بالایی برای عملکردتان دریافت نکنید و این باعث می شود تا نمره خوبی در آزمون آیلتس بدست نیاورید.

۲٫ پاسخ های مختصر و درست(پاسخ ها خیلی کوتاه نباشند)

دو جلسه‌ی اول آزمون اسپیکینگ آیلتس پرسش‌هایی در مورد هویت شخصی خودتان است، مثلاً نام، شماره داوطلبی، محل زادگاه و … جواب‌هایتان باید مختصر و درست باشند. اگر چه، باید از پاسخ‌هایی که خیلی کوتاه هستند اجتناب کنید؛ پاسخ‌های تک کلمه‌ای به دلیل اینکه دارای محتوای کافی برای ارزیابی نیستند، مورد قبول طراح سوال قرار نمی‌گیرند. سعی کنید با رعایت این مورد نمره اسپیکینگ خود را افزایش دهید تا در آزمون آیلتس نمره قبولی را بدست آورید.

۳٫ پاسخ های دقیق با جزئیات کامل

پرسش‌های بعدی در آزمون اسپیکینگ آیلتس مربوط به موضوعات روزانه مثل غذا خوردن و لباس پوشیدن و …می‌شود. پاسخ‌های شما باید دقیق و دارای جزئیات باشند و فقط شامل بله و خیر نباشند.

۴٫ استفاده از زمانی که به شما ارائه می دهند

قبل از اینکه شروع به پاسخ‌های کامل تر بخش‌های ۲ و ۳ کنید، باید یک دقیقه را صرف آماده کردن یادداشت کنید. می‌توانید این یادداشت‌ها را نگه داشته و در سراسر آزمون اسپیکینگ آیلتس جلوی خود بگذارید. در طول پاسخ‌های دو دقیقه‌ای، باید تا قبل از اینکه طراح سوال شما را متوقف کند به صحبت کردن ادامه دهید. اگر مکث‌های کوتاهی داشتید نگران نباشید که کاملاً عادی است. گر چه، مکث‌های طولانی نشان‌دهنده‌ی عدم روان بودن و ضعف زبان است.

عملکرد شما در طول این پاسخ‌های دو دقیقه‌ای بسیار به این بستگی دارد که در یک دقیقه‌ای که به شما وقت می‌دهند چقدر خودتان را خوب آماده می‌کنید. متأسفانه، بسیاری از داوطلبان اغلب از این یک دقیقه آماده سازی استفاده نمی‌کنند؛ در صورتی که می‌توانند یادداشت‌هایی در مورد جمله سازی آماده کرد. با اینکه افرادی که گویا و روان صحبت می‌کنند همیشه به این زمان نیازی ندارند، ولی همین یک دقیقه برای آماده شدن مفید است و شما نیز از این یک دقیقه استفاده کنید، شاید زمان کمی باشد ولی شما باید به کسب نمره قبولی در آزمون آیلتس فکر کنید.

۵٫ حتما قبل از آزمون، برای نوشتن از برگه ­های رایتینگ آیلتس استفاده کنید

بعضی از دانشجویان کلاس آیلتس نگران این هستند که روز آزمون آیلتس  نوشته ­شان در تسک یک به ۱۵۰ کلمه نرسد. برای اطمینان از این موضوع بهتر است، همیشه روی برگه ­های اصلی  آزمون  آیلتس بنویسید و تعداد لغات را بشمارید. پس از مدت کوتاهی به راحتی می ­توانید حدس بزنید که نوشتن تا کجای برگه به ۱۵۰ کلمه می رسد.

۶٫در کلاس آیلتس نوشتن Overview را تمرین کنید

برای گرفتن نمره بالا، حتما باید Overview  بنویسید. Overview دید کلی و خلاصه ­ای از نکات اصلی داده هاست دقت داشته باشید که در این پاراگراف به هیچ عنوان نباید به جزئیات و داده‌ها و اعداد و ارقام اشاره کنید. بهتر است موقع نوشتن نمودار خطی و یا میله ای از خود بپرسید چه چیزی روبه افزایش/ کاهش است و یا نوسان دارد. و یا اینکه موقع نوشتن فرایند و روند به مراحل کلیدی، تغییرات و نتایج دقت کنید.

 

بخوانید
هزینه آزمون آیلتس 2019 - 2020 در ایران و سایر کشورها
برای شرکت در کلاس های آیلتس با شماره های زیر تماس بگیرید:
موسسه گاما
۰۷۱۳۶۴۷۵۲۹۲
۰۷۱۹۱۰۰۲۳۴۸

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را اینجا بنویسید یا سوال بپرسید

Please Login to comment
avatar
  توضیحات  
Notify of
Call Now Button
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
پیام در واتساپ و دریافت مشاوره سریع
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
بستن
بستن