آزمون یوس ترکیه yos

آزمون یوس ترکیه چیست؟

آسان ترین راه برای تحصیل در ترکیه در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی و...

آزمون یوس ترکیه چیست؟

آزمونی است که دانشجویانی که قصد تحصيل در تركيه  در مقاطع لیسانس در دانشگاه های ترکیه دارند بایستی در آن شرکت کنند ونتیجه ی این آزمون برای تمامی دانشگاه ها ی ترکیه مورد قبول می باشد.

این آزمون تا سال ۲۰۱۰ به صورت سراسری توسط سازمان سنجش کشورترکیه برگزار می شد اما در سال های بعد و از سال ۲۰۱۲ براساس مقررات تصویب شده در نظام آموزشی ترکیه هر دانشگاه به صورت مستقل این آزمون را برگزار می کند. دانشجویانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند ایتدا بایستی دانشگاه مورد نظر خود را تعیین کرده وسپس تاریخ و نحوه ی ثبت نام را ازسایت دانشگاه تعقیب نموده ودر آزمون شرکت نمایند.

آزمونی که از طریق سازمان سنجش تا قبل از سال ۲۰۱۰ برگزار می شد شامل ۸۰ سوال بود که از این تعداد ۴۵ سوال تست هوش۳۰،  سوال ریاضی و ۵ سوال هندسه بود. بعداز آن که برگزاری این آزمون به عهده ی خود دانشگاه ها گذاشته شد تعداد سوالات و بودجه بندی سوالات نیز از شرایط هر دانشگاه تاثیر پذیرفت به طوریکه در سال ۲۰۱۱ بعضی از دانشگاهها تنها ریاضیات و هندسه و یا فقط تست هوش را در سوالات آوردند.

شرایط متقاضیان شرکت در این آزمون:

۱- متقاضیان باید دانش آموز سال آخر دبیرستان یا فارغ التحصیل دبیرستان باشند.
۲- متقاضیان باید جزء اتباع خارجی باشند.
۳- در صورتی که یک متقاضی در بدو تولد تبعه ترکیه بوده و با گواهی وزارت کشور ترکیه از تابعیت این کشور خارج شده باشند باید برگه های مورد نظر را از وزارت کشور اخذ و ارائه نماید.
۴- اتباع جمهوری ترکیه یا جمهوری ترک قبرس شمالی که دوره دبیرستان را به طور کامل در خارج از کشورهای فوق به اتمام رسانده باشند حق برخورداری از این قانون را دارا می باشند.

بخوانید
ثبت نام آزمون یوس 2021
برای شرکت در کلاس های آمادگی آزمون یوس در سراسر ایران با شماره زیر تماس بگیرید
موسسه گاما

۰۲۱۹۱۰۰۲۳۴۹

۰۹۱۲۹۵۹۳۳۰۹

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را اینجا بنویسید یا سوال بپرسید

Please Login to comment
avatar
  توضیحات  
Notify of
Call Now Button
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
پیام در واتساپ و دریافت مشاوره سریع
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
بستن
بستن