آزمون یوس ترکیه yosاطلاعیه های یوس 2020

شهریه دانشگاه آنکارا | ۷ نکته مهم درباره هزینه تحصیل در دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا اولین موسسه آموزش عالی و دولتی ترکیه است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۵ معادل سال ۱۳۰۴ توسط مصطفی کمال آتاتورک ساخته شد و با تاسیس دانشکده حقوق فعالیت خود را شروع کرد.

موسسه گاما

در این مقاله مشاورین موسسه گاما مزایا و شرایط تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه را مورد بررسی قرار داده و به معرفی رشته ها و همچنین هزینه های تحصیل پرداختند. جهت کسب آگاهی بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و پاسخ پرسش های خود در زمینه شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور را دریافت نمایید.

شهریه دانشگاه آنکارا

بهترین فرصت ورود به دانشگاه برای کنکوری ها

اگر بارها و بارها در کنکور سراسری شرکت کرده‌اید و موفق به پذیرش در رشته‌های مورد علاقه خود همانند پزشکی، دندانپزشکی و رشته‌های مشابه نشده‌اید، مجموعه نیلگام شرایط عالی تحصیل در ترکیه را به شما پیشنهاد می‌دهد و در تمامی مراحل اخذ پذیرش در کنارتان خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه آنکارا ۲۰۲۲

کلا بر حسب یورو

پزشکی انگلیسی:۴۹۵۰ €
پزشکی تورکی: ۳۳۰۰ €
دندان پزشکی: ۳۰۰۰ €
داروسازی تورکی: ۲۸۰۰ €
داروسازی انگلیسی:۴۲۰۰ €
دامپزشکی تورکی: ۲۰۰۰ €
دامپزشکی انگلیسی:۳۰۰۰ €
پرستاری و مامایی: ۱۰۰۰ €

آزمون YOS

دانشگاه‌های ترکیه هر ساله آزمون برگزار می‌کنند و متقاضیان تحصیل را با توجه به این نتایج این آزمون انتخاب می‌کنند. این آزمون YOS نام دارد که هر ساله برگزار می شود لذا باید نمره قبولی در این آزمون را به دست آورید. برخی از دانشگاه‌ها علاوه بر این آزمون شرط معدل نیز دارند که برای هر دانشگاه را در سایت مرتبط بررسی کنید.

بخوانید
دوره یوس

پذیرش دانشجو در دانشگاه انکارا

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آنکارا بر اساس نتایج آزمون دانشگاهی یوس پذیرفته می شوند. متقاضیانی که تحصیلات متوسطه را با نمرات عالی دبیرستان به پایان رسانده اند و شرایط لازم را برای تحصیل در دانشگاه آنکارا را دارند در موارد محدودی می توانند بدون آزمون وارد دانشگاه شوند.

بورسیه دانشگاه آنکارا

بنیاد گسترش دانشگاه آنكارا، با توجه به نتایج كنكور دانشگاهها، به۵۰۰ نفر از دانشجویان پذیرفته شده در آن دانشگاه بورس تحصیلی اعطاء میكند. علاوه بر این، دانشكدههای حقوِ، دندانپزشكی و پزشكی نیز به تصویب كمیسیون كمك رسانی اعضای هیأت علمی آن دانشگاه به دانشجویان كمك مالی مینماید.

رنکینگ دانشگاه انکارا

بر اساس رنکینگ ۲۰۱۸ این دانشگاه دارای رتبه ی ۶ بهترین دانشگاه های ترکیه، ۱۰۵ بهترین دانشگاه آسیا، ۱۸۹ علوم کشاورزی، ۱۹۴ فیزیک، ۳۹۳ زیست گیاهی و جانوری، ۳۳۰ پزشکی است.

هم چنین رتبه ی  ۵۹۰ بهترین دانشگاه های جهان را در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است.

دانشکده های دانشگاه آنکارا

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده معارف
  • دانشکده علوم آموزشی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده دامپزشکی

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشنهاد ترکیه برای تحصیل، هزینه‌های پایین این کشور در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهاست. نرخ بالای ارز و دشواری پرداخت آن برای بسیاری از خانواده‌ها سبب می‌شود که جمع کثیری از متقاضیان از گزینه‌های تحصیل در خارج از کشور منصرف شوند. اما موسسه گاما با ارائه خدمات ویژه خود برای تحصیل در ترکیه این مشکل را نیز برطرف کرده است. در جدول ذیل به خوبی می‌توانید هزینه‌های زندگی در ترکیه را با سایر کشورها مقایسه کنید:

بخوانید
هزینه دانشگاه های ترکیه 2020

شایان ذکر است که خوابگاه‌های کشور ترکیه خصوصا در آنکارا هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای دارند و یک وعده غذای رایگان را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند که این مورد به تنهایی می‌تواند هزینه‌های ماهانه زندگی دانشجویی را به حداقل برساند.

از طرفی هزینه‌های تحصلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین‌تر است. در ادامه جدولی برای شما نمایش داده شده که به راحتی می‌توانید هزینه‌های تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه را با سایر کشورها مقایسه کنید:

هم‌چنین کالج های آمادگی ورود به دانشگاه در شهرهای ترکیه که موسسه گاما به شما معرفی می‌کند، تسهیلات مناسبی را فراهم می‌کند که از جمله آن تسهیلات می‌توان به ترانسفر رایگان رفت و برگشت فرودگاهی، گرفتن کارت اقامت ترکیه، استفاده رایگان از مشاوره روانشناسی در طول دوران تحصیل، بیمه تحصیلی، باز کردن حساب بانکی، منابع آموزشی و کتاب‌های درسی اشاره کرد.

همچنین میتوانید آخرین اطلاعات بقیه دانشگاه ها را ببینید: کلیک کنید.

***برای دانلود منابع و کتاب های یوس به سایت زیر مراجعه کنید:***

http://ketabjoo.com/

جهت مشاوره رایگان درباره دانشگاه های ترکیه و اطلاع از زمان ثبت نام ها و آزمون یوس با شماره های زیر تماس بگیرید: 

۰۲۱۹۱۰۰۲۳۴۹

برچسب ها

نوشته های مشابه

2
دیدگاه خود را اینجا بنویسید یا سوال بپرسید

Please Login to comment
avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
عالیه قاسم زادههلنا سلیمی Recent comment authors
  توضیحات  
Notify of
هلنا سلیمی
Guest
هلنا سلیمی

سلام من کلاس دهم هستم و میخوام در رشته پزشکی تحصیل کنم ‌و بورسیه بشم ‌میخوام از الان برنامه ریزی کنم لطفا منو راهنمایی کنید که چطور برنامه ریزی کنم و چه کارهایی باید انجام بدم.

عالیه قاسم زاده
Guest
عالیه قاسم زاده

ایا امکان انتقال از دانشگاهemuبه دانشگاه اسانبول در رشته پزشکی مقدور است؟

Call Now Button
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
پیام در واتساپ و دریافت مشاوره سریع
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
بستن
بستن